استاندار خوزستان عنوان کرد:

پژوهش در حوزه آسیب های اجتماعی گامی در راستای هوشمند شدن اقدامات تربیتی/مدرسه محوری مهمترین شاخصه سند تحول بنیادین است/تحقیقات کاربردی مهمترین راه مبارزه با آسیب های اجتماعی در خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به پژوهش های کاربردی اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان، توضیح داد: پژوهش های کاربردی مهمترین راه مبارزه هوشمندانه با آسیب های اجتماعی در خوزستان است و تدوین برش بومی سند تحول بنیادین با تاکید بر مدرسه محوری نیز می تواند به تحقق این مهم کمک کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان؛ غلامرضا شریعتی بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۹۹ در آیین رونمایی از دو طرح پژوهشی ارزیابی برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس و کتابچه برش استانی سند تحول بنیادین اظهار کرد: نتایج یافته های پژوهشی به دست آمده از تحقیقات صورت گرفته توسط اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان زمینه ساز هدایت هوشمندانه فعالیت های تربیتی شده است که این اقدام کاری بسیار وزین و اثربخش است.

وی با بیان اینکه تحقیقات کاربردی راهگشای بسیاری از مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی است؛ توضیح داد: اقدامات اثربخش آموزش و پرورش خوزستان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایمن کردن دانش‌آموزان و افزایش تاب آوری آنها در برابر آسیب های اجتماعی گامی مهم تاثیرگذار در این بخش است و تحقق این هدف تنها با تکیه بر نتایج یافته های پژوهش های کاربری محقق می شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در طرح های پژوهشی صورت گرفته توسط اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان مدارس پر خطر و آسیب پذیر در حوزه آسیب‌های اجتماعی مشخص شده است که این اقدام زمینه فعالیت هوشمندانه متولیان این حوزه را میسر کرده است.

شریعتی در ادامه با اشاره به تدوین برش استانی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد:  حرکت به سمت تمرکز زدایی و نفی آن، مدرسه محوری، تناسب اثربخش با سیاست‌های کلی سند تحول و تلاش برای تحقق تربیت اسلامی بر مدار سند تحول از مهمترین ویژگی‌های عملکردی این برش استانی است.

وی در پایان یادآور شد: تربیت دانش آموزانی خلاق، جستجوگر، پژوهشگر و پرهیز از کتاب محوری و حفظیات صرف می بایست در دستور کار متولیان تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

168